Presentationer från Digital Briefing

Den 12 december bjöd vi in till vårt årliga strategiseminarium Digital Briefing med efterföljande julfest. Fyra talare gav sin syn på vad företag bör tänka på inför framtiden och hur branschen kommer att utvecklas. 

 

Den digifysiska kunden

Den digitala och fysiska världen håller på att växa ihop till en oskiljbar enhet. Tjänster, infrastruktur, hårdvara och till och våra egna kroppar knyts allt mer samman i en utveckling som just har startat. Martin pratar om trender och möjligheter med utvecklingen för marknadsförare, produktutvecklare och den enskilda användaren.

Martin Deinoff, SVP Marketing and Business development på Creuna

Med innovation i DNA´t – hur man skapar en innovationskultur

Donnie Lygonis är en sann entreprenör och innovatör. Han arbetar till vardags som Technology Transfer Manager på KTH Innovation där han hjälper forskare och studenter kommersialisera sina idéer och patent, och utöver det är han själv upphovsman till en mängd innovationsprojekt. Detaljerad föredragsbeskrivning kommer inom kort.

Donnie Lygonis, Technology Transfer Manager på KTH Innovation

Det finns inga genvägar till det perfekta innehållet

Tänk dig att du köper dig ett drömhus som byggs ihop av olika moduler. När du ska bjuda in vännerna till inflyttningsfesten inser du att det behöver både tapetseras, målas och inredas först. Allt ska ha sin plats, mormors gamla byrå och nya fina soffan. Det kommer att ta lite tid, men när du väl skapat ditt drömhem så har du en plats som är du. En plats där du vill leva och dina vänner vill komma och hälsa på. Precis såhär ser vi på innehåll, det kräver planering, tid och resurser för att få dina användare att bli lojala.

Linda Arvidsson, Design Director på Creuna
Fredrik Cederlöf, Insight & Analytics Director på Creuna

I grund och botten handlar det fortfarande om två fundamentala saker - människa och affär.

Idag finns en tro i många företagsledningar att digitalt redan är en självklar del av affären och att en kundnära relation är en verklighet. I själva verket är det långt från sanningen - det är fortfarande en icke-fråga i många fall. Hur löser vi då detta? Svaret ligger i att fokusera på två saker: Människan och affären från ett internt till externt perspektiv. Hur lyckas företagen med relationen mellan affären och människan?

Michael Ericsson, Brand Strategist på Creuna