Creuna är vald som leverantör av digitala tjänster för Kraft Foods

Kraft Foods väljer Creuna till en av sina nordiska leverantörer för digital kommunikation.

Stockholm, Sverige - 8 november, 2012

Creuna, Nordens ledande digitala byrå, är vald som leverantör av digital kommunikation och marknadsföring för Kraft Foods. Creuna, med kontor i Stockholm, Oslo, Köpenhamn, Helsingfors, Århus, Göteborg och Helsingborg ska leverera digitala tjänster till Kraft Foods verksamhet i samtliga nordiska länder. Kraft Foods har ledande varumärken såsom Marabou och Tobleronechoklad, Philadelphiaost, Gevalia-kaffe, Stimorol och V6-tuggummi, Oreo-kakor och TUC-kex.

Creuna har en beprövad förmåga att leverera banbrytande digital kommunikation och marknadsföring för globala varumärken, allt från strategisk rådgivning till produktion och utvärderingar. Creuna har också en organisatorisk och geografisk närvaro som passar Kraft Foods behov.

- Vi är mycket glada över att Kraft Foods har valt Creuna, och vi tror att vår syn på att leverera värde genom digital kommunikation kommer att gynna både Kraft Foods och deras kunder, säger Thomas Enzell, CEO på Creuna.

För ytterligare information, kontakta:

Magnus Palm
VP Sales and Account Management, Creuna AB
+46 733 13 70 56
magnus.palm@creuna.se

Creuna är Nordens ledande digitala byrå. Creuna arbetar med strategi, koncept, design, teknisk utveckling och löpande stöd kring digitala lösningar. Creuna – med kontor i Stockholm, Helsingborg, Göteborg, Helsingfors, Köpenhamn, Århus och Oslo – har mer än 300 anställda, varav cirka 110 i Sverige. Bland Creunas svenska kunder återfinns bland annat ASSA ABLOY, Semper, Praktikertjänst, AstraZeneca, Fortum, Libero, Libresse och Stockholms stad.