Fler analytiker till Creunas insiktsfulla avdelning

Analys har varit en viktig del av Creunas erbjudande sedan 2012. Vi ser betydelsen av att arbeta med data som leder till faktiska åtgärder, mätbara förbättringar och förbättrade insikter i användarnas beteende för våra kunder.

Jonna, Staffan och Sarah är våra senaste tillskott på Creunas analysavdelning.

- Vårt analysteam i Stockholm och Göteborg arbetar dagligen med allt från webbanalys och datavisualisering, till sökmotors- och konverteringsoptimering. Våra kunder efterfrågar allt mer ett beslutsfattande baserat på analys av webb- och affärsdata istället för känsla och vi har därför gladeligen möjlighet att utöka vår analysavdelning, säger Jenny Cahier, Lead Analyst på Creuna.

I början av 2017 har vi äran att hälsa välkommen till våra tre nytillskott - Jonna, Sarah och Staffan.

- Det är med stor förväntan vi ser fram emot vad vårt utökade analysteam på totalt tio personer, med än större bredd av erfarenhet och kompetens, kommer att uträtta för insiktsdrivna stordåd framöver, säger Jenny.

Jonna Tetzlaff, SEO-specialist (Stockholm) har efter studierna i journalistikvetenskap arbetat som webbredaktör, copywriter och nu senast som SEO-expert på Digital Dominance. Däremellan har hon även arbetat i London med SEO.

Staffan Arrhenius, Digital analytiker med inriktning mot konverteringsoptimering (Stockholm) har en bakgrund som utvecklare. För tio år sedan sadlade han om och fokuserade istället på digital analys och kommunikation. Därefter har han haft roller som digital strateg, webbredaktör på Socialstyrelsen och webbansvarig på Akademikerförsäkring med fokus på analys och konverteringsoptimering.

Sarah Geagea Hammam, Digital analytiker (Göteborg) har en bakgrund som civilingenjör i datateknik från Chalmers och kommer senaste från konsultbyrån Knowit, där hon arbetat som digital analytiker.

För ytterligare information, kontakta:

Jenny Cahier
Lead Analyst & Skill Lead
+46 702 86 27 74