Libero testar på verkligheten i ny kampanj

63 078 åsikter – så många svar kom in i Liberos stora blöjtest i höstas. Åsikter skrivna under nattamning, vid skötborden och efter middagslurar runt om i Norden. Resultaten från testet har nu blivit till en ny uppföljningskampanj som bland annat rullar på webben och i sociala kanaler.

I höstas gjorde Libero sitt största blöjtest någonsin. Blöjan testas såklart redan både i laboratorium och i konsumenttester, men för att bli ännu bättre genomförde Libero under september och oktober 2016 deras största blöjtest någonsin. Föräldrar i hela Norden fick möjlighet att testa Libero Touch i deras verklighet samt svara på några enkla frågor om blöjan. Målet var att få in 10 000 svar under två månader, vilket Libero lyckades med – sex gånger om!

Baserat på de 63 078 svar som kom in skapades i januari 2017 en uppföljningskampanj där Libero lyfter verkliga siffror och citat från på höstens test i syfte att visa den oputsade verkligheten. Ledorden för kampanjen har varit transparens och öppenhet och inga svar har retuscherats eller ändrats.

Konceptet för kampanjen är framtaget av Volontaire och vi på Creuna står bakom sajten, sociala kanaler, banners samt datainsamling och analys.

För ytterligare information, kontakta:

Carolina Jonsson
Project Manager
+46 733 13 70 68 / carolina.jonsson@creuna.se