Liseberg stärker sin digitala upplevelse

Äntligen är en första version av Lisebergs nya webbplats lanserad! Det är ett sant nöje för Creuna att, tillsammans med Liseberg, presentera den helt nya digitala upplevelsen på liseberg.se.

Efter ett förarbete med digital strategi, varumärkesutveckling, effektkartläggningar, kundresor och koncept är Lisebergs nya webbplats utvecklad med en gedigen analys om hur Lisebergs gäster beter sig och vad som är viktigt för dem. Att hitta information, planera besöket, välja upplevelser och betala dem i förväg är viktigt för gästerna och alla dessa moment har blivit enklare, smartare, snabbare, snyggare och mer tillgängliga.

Liseberg.se är en viktig del i upplevelsen av varumärket Liseberg och vår ambition är att erbjuda lika bra upplevelser digitalt som i verkligheten, säger Markus Ruotsalainen, chef för Lisebergs digitala kanaler, i Lisebergs egna pressmeddelande.

Sajten är ett steg i Lisebergs långsiktiga strategi att utveckla sitt digitala erbjudande och redan nu har arbete påbörjats med ännu fler funktioner som underlättar inspiration, planering och köp inför, under och efter besöket - online men även på plats i parken.

För ytterligare information, kontakta:

Gustav Weimar
Project Manager, Creuna
+46 709 35 39 15
gustav.weimar@creuna.se